maandag 4 mei 2020

VACATION - CUBA 2

Hoii, daar ben ik weer met onze fantastische vakantie in Cuba.

We hebben er echt een super tijd gehad en mis het echt onwijs erg.

Maar hierbij deel 2:
De dag dat we naar Havana gingen, we hadden er echt heel veel zin in.
Want ja, als je naar Cuba gaat moet je natuurlijk ook naar Havana.

Ik kan nu al wel zeggen dat we het een hele zware dag vonden en dat we stiekem blij waren toen we weer op onze kamer waren.
Het was een volle dag van de ochtend tot aan laat in de avond.
Het was 1 van de warmste dagen en we liepen bijna de hele dag vol in de zon.




Zo onwijs gelukkig met jou !


Eerst gingen we naar het oude huis van Hemingway.




Ik had eerlijk gezegd iets meer interesse in de omgeving.
Ik vond er mooie bloemen en de bomen met mega wortels.







Nou Cuba staat natuurlijk bekend om de oude wagens.
Die zag je daarom ook erg veel, hier stonden er zoveel dat we even foto's mochten maken.
Helemaal leuk natuurlijk.


Toen begon de echte tour, we gingen overal langs en zagen prachtige gebouwen.


Dit is 1 van mijn favoriete foto's, hoe het licht invalt en de kleuren.


Wat een knapperd !!




Er is in Cuba helaas ook aardig wat armoede, maar het leuke van de foto vond ik dus dat de jongeren fanatiek aan het knikkeren waren.





We kregen gelukkig ook wat vrije tijd om door Havana te lopen.


Eerlijk gezegd had ik het hier al een beetje gehad , ik kan op zich wel tegen warmte en veel lopen.
Maar we waren vergeten om drinken mee te nemen, dus ik had heel weinig gedronken met die warmte.
Het gevoelstemperatuur was boven de 40 graden.


Op een gegeven moment waren we het allebei zat en gingen we lekker op een terrasje zitten.
Er waren veel bandjes die speelde, maar dit was wel onze favoriet.
Ze hadden gezellig en vrolijk muziek.






Toen moesten we weer verzamelen om naar het volgende punt te gaan.
Hier had ik echt veel zin in, want we gingen naar een groot plein en daarvan uit gingen we naar de oldtimers. WANT, we zouden rond gereden worden in een oldtimer.
Zo onwijs gaaf en ik keek er echt naar uit!





Op naar de auto's !!








Het was echt een heel leuk om mee te maken.

Na het ritje gingen we eten met de hele groep.
Eerlijk gezegd hadden we geen idee wat we nou gegeten hebben.
We kregen iets voorgeschoteld en dat hebben we gegeten haha.

Na het eten gingen we weer een stukje rijden, want we gingen naar een kanonsschot.
Wat normaal is in Cuba , want dat is er elke dag om 9 uur in de avond.




Het was echt heel erg druk dus ik moest om het te kunnen zien op dit muurtje zitten en staan.
Echt fijn met mijn hoogtevrees, not!
Maar ik heb het wel gedaan en heb het wel kunnen zien.



Helaas was mijn camera leeg wat logisch was, want die heeft bijna de hele dag aan gestaan.
Dus een foto van de kanonsschot heb ik helaas niet.
Maar wel een foto (zie hierboven) van de man die het aan het klaar maken zijn met een mooie zonsondergang erbij. sorry je ziet het niet heel goed, maar ik ben wel blij met deze foto.



Weer lekker naar huis, pfoe wat waren we blij toen we in de bus zaten terug naar het hotel.
Toen we eenmaal in de kamer waren, ben ik gaan douchen want je zweet wel de hele dag en ik was echt gesloopt.
We zijn toen naar bed gegaan en ik ben heel snel in slaap gevallen.

Dat was het weer voor deze keer, omdat we aardig wat foto's hebben gemaakt op deze dag laat ik het hierbij.

Tot de volgende keer xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten