vrijdag 11 november 2016

CAMERA

Ik ben zelf altijd benieuwd als ik foto's zie, met welke camera die zijn gemaakt.
En dan vraag ik me ook af, hoe de camera is ingesteld, want daar kan je alleen maar van leren.

Dus hierbij de informatie over mijn foto's / camera:

Ik heb een Nikon Coolpix P520.
Het is een hele fijne camera, maakt scherpe foto's en je hebt verschillende mogelijkheden(portret, dieren, zonsondergang enzovoort).
Wel probeer ik te sparen voor een spiegelreflexcamera, omdat ik dan kan wisselen van lens en dus waarschijnlijk beter foto's krijg.
Ik wil namelijk ook foto's maken bij het voetbal en met mijn camera lukt het mij niet om dan goede foto's te maken.

De meeste foto's van veraf zoals in de dierentuin zoom ik aardig in en daarbij gebruik ik de close-up of gewoon automatisch.

Voor vlinders en bloemen gebruik ik ook de close-up, zodat je niet te dichtbij hoeft te komen, want straks vliegen de vlinders weg en toch krijg je hele scherpe foto's.

Eigenlijk gebruik ik nooit de flitser, ik vind de belichting dan niet zo mooi of ik doe iets fout waardoor het niet mooi wordt...

Photoshop gebruik en heb ik niet, ik zou het graag willen kunnen maar ik snap het nooit echt..

Alle tips zijn welkom, ik hoop dat jullie het leuk vonden.

xx

P.s. dit bericht is niet gesponsord , was het maar zo'n feest..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten