donderdag 17 november 2016

AMERIKA - 1

Zoals ik al eerder zei, heb ik vorig jaar een reis gewonnen naar Amerika.
Sky Radio had een actie waarbij je een sms'je moest sturen met de dagcode.
Je kon een reis winnen naar Amerika, Orlando vanwege de nieuwe Minions film.
Het was voor 4 personen, met vliegtickets, hotelovernachting voor 6 dagen, toegang tot 3 parken, optreden van de Blue man group en een VIP avond.
Hierbij wil ik uitleggen hoe alles is gegaan en hoe onze reis was.
Het komt wel in meerdere delen aangezien ik heel veel foto's heb gemaakt.
In dit deel vertel ik hoe ik gewonnen heb en de eerste dag van onze vakantie.

Die dag was de code Amerika, toen ik het hoorde heb ik gelijk een sms'je gestuurd.
Daarna gelijk mijn moeder een berichtje gestuurd met: mama ik kan een reis naar Amerika winnen voor 4 personen, het eerste wat mijn moeder zei was: oh wat leuk! maar reken er maar niet op meid.
Ik heb een week in spanning gezeten, ik hoopte zo graag dat ik zou winnen.

Die vrijdag rond 6 uur kreeg ik een telefoontje, Hoi dit is Sky Radio (ik dacht gelijk dit kan niet waar zijn). Ze vroeg of ik mee had gedaan met een actie van hun. Ik zei natuurlijk: JA.
Toen vroeg ze met welke actie? Dus ik zei: de reis naar Amerika vanwege de Minions.
Oke, ben je ouder dan 18? Ja ik ben 20.
Nou zegt ze, dan mag ik je feliciteren, jij bent de winnaar van deze reis!!
Mijn reactie was: dat meen je niet?!
Daarna zei ze: ja, ik ben wel een beetje jaloers.

Ik hing de telefoon op en keek mijn ouders met tranen in mijn ogen aan en zei: WE GAAN NAAR AMERIKA!!!
Even later belde ik mijn zus en zei: Joyce, ik moet je wat vertellen.. Mijn zus schrok natuurlijk, want die dacht dat ik wat ergs ging vertellen, dus ze vraagt wat dan? Waarop ik schreeuw: WE GAAN NAAR AMERIKA EN JIJ GAAT MEE!!!




Echt waar, zo blij ben ik nog nooit geweest in mijn leven!
Het was altijd een droom van ons om ooit een keer naar Amerika te gaan, we wisten dat het nooit zou gebeuren, omdat het zo duur is.
En als je droom dan werkelijkheid wordt is dat wel onwijs gaaf.

Die avond rond 11 uur zat ik nog te trillen, van al die duizenden mensen ben ik gewoon uitgekozen.
Ik heb die nacht geen oog dicht gedaan, het enige wat ik deed was huilen van blijdschap.

We kregen een mailtje van Universal (daar werd alles mee geregeld) dat we 22 augustus t/m 27 augustus 2015 naar Amerika gaan.
Na ongeveer 3 maanden zenuwachtig geweest te zijn en alles geregeld te hebben konden we eindelijk gaan.





Nu het verhaal hoe alles verliep:
Zaterdag 22 Augustus:
We moesten 3 uur van te voren op schiphol zijn, nou dat was maar goed ook.
In het paspoort van mijn moeder staan meerdere namen (meisjesnaam). Maar op de ticket stond alleen Anita en Amerika is heel streng dus de naam moest veranderd worden, nou dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Na serieus 3 uur regelen, bellen en zenuwen was het eindelijk gelukt, maar nu moesten we het vliegtuig nog halen met nog maar 7 minuten te gaan.
Na rennen en zweten waren we maar net op tijd. Gelukkig!!
Op naar Atlanta, waar we een tussenstop hadden, maar ook de vlucht ging niet helemaal soepel.
Door alle stress van te voren en de angst voor het eerst vliegen was ik reisziek geworden.
Ik werd duizelig, kreeg hoofdpijn en werd misselijk.
Door alle stress van te voren waren we mijn reispilletje vergeten.
Dus op een gegeven moment moest ik gauw naar het toilet met zwetende handen, knikkende knieƫn en een bezweet hoofd, ja moest ik overgeven..
Gelukkig ging het daarna wat beter en heb de hele vlucht naar Atlanta geslapen.





Na aangekomen te zijn op Atlanta hadden we ongeveer 2 uur voor de volgende vlucht naar Orlando, maar het was zo druk op het vliegveld dat we ook daar maar een paar minuten hadden om het vliegtuig te halen en ook dat is gelukkig gelukt.
Ik zat nu bij het raam en WAUW wat was dat mooi en gaaf!
In Orlando werden we opgewacht door een Prive Chauffeur met een Luxury SUV
SAY WHAY?! hoe gaaf is dat!!
Hij hield een bordje vast met Daisy van Binsbergen erop.
Het is zo gek om dat te zien, dat ik gewoon vergeten ben er een foto van te maken..




Eenmaal aangekomen in het hotel, natuurlijk even inchecken, echt waar er zijn daar alleen maar lieve vriendelijke mensen.

Na het inchecken gingen we naar een tafeltje waar Andrea en Kristin stonden, dat waren onze begeleiders namens Universal.
We kregen alle informatie en tickets voor de pretparken.


Hoppa naar onze kamer, wauw zo leuk en gezellig.
Het leuke was toen we in onze kamer aankwamen en we de tv aandeden er de onderstaande tekst in beeld kwam:




We kwamen rond half 7 in de avond aan in Orlando.
We waren moe, maar hadden het zo warm dat we nog even gingen zwemmen.
Daarna hadden we best wel trek dus een lekkere pizza gehaald.
Ze hadden in het hotel zoveel glutenvrij eten, echt heerlijk!

Toen zijn we gaan slapen, want het was een lange dag!

Ik hoop dat jullie het leuk vonden!

xx

1 opmerking:

  1. Ik ben blij dat jullie een leuke vakantie hebben gehad
    Groetjes, oma

    BeantwoordenVerwijderen