zondag 30 oktober 2016

GLUTENVRIJ - PANNENKOEKEN

Ik heb een Gluten-intolerantie en omdat je dus niet even 1,2,3 naar de supermarkt kan gaan voor een taart of iets in die richting wil ik hier recepten plaatsen.
Ja, er komt steeds iets meer in de winkels wat glutenvrij is, maar dat wil nog niet zeggen dat je dan ook alles lekker moet vinden.
Dus ik wil mijn ervaring delen met Coeliakie en recepten die ik lekker vind.

Hierbij een recept voor +/- 10 pannenkoeken.
Dankzij: http://glutenvrijemama.nl/

Wat heb je nodig:

- 2 eieren,
- 200 gram glutenvrij meel, ik gebruik altijd 100 gram Mix c en 100 gram boekweitmeel,
- Theelepeltje bakpoeder,
- Snufje zout,
- Halve tot hele liter melk, voor dikke pannenkoeken een halve liter melk, hou je van dunne pannenkoeken neem je meer. Zelf gebruik ik altijd 750 ml.

Oke en nu aan de slag:

- Kluts alle ingrediƫnten tot een beslag
- Verhit een scheutje margarine in een koekenpan.
- Bak de pannenkoeken zoals jij ze het lekkerst vind, zelf heb ik ze aan allebei de kanten lichtbruin.
- Als je het lekker vind kan je er natuurlijk nog stroop, suiker of poedersuiker op doen.

En nu de laatste stap:
Eet ze lekker op.

Eet smakelijk!!
xx
Afbeeldingsresultaat voor pannenkoek met stroop

Geen opmerkingen:

Een reactie posten