zondag 1 januari 2017

REVIEW SAAL-DIGITAL FOTOALBUM

Enkele weken geleden zag ik op Instagram een berichtje van Saal- Digital.
Ze waren op zoek naar fotografen, die een fotoboek wilde testen.
Nu heb ik wel aardig wat foto's waarmee ik een fotoboek kan vullen.
Je moest je inschrijven en dan was het nog maar de vraag of je uitgekozen zou worden, maar een aantal dagen later kreeg ik een mailtje.
Ik was uitgekozen, Yes! ik mag een fotoboek testen.

Hierbij wat ik ervan vond en het resultaat:

Het programma:
Je hebt veel keuzes van soorten fotoboeken liggend, staand, de grootte, hoeveel bladzijden en wat voor soort kaft je wilt bijvoorbeeld, hard cover, soft cover, spiraal fotoalbum of fotoboek XT.
Zelf heb ik gekozen voor het spiraal fotoalbum van 30x30 cm.
Ook wordt alles goed aangegeven, het formaat, prijzen, kleuren en aantal pagina's.
Je moet software installeren om je fotoboek te kunnen maken.
Persoonlijk vond ik het in het begin een beetje onoverzichtelijk, maar toen ik er eenmaal echt in zat, ging het prima en is het eigenlijk heel erg makkelijk.
Ik ben zelf erg van de quotes en gelukkig is dat gewoon mogelijk, ook kun je cliparts en achtergronden toevoegen.


Mijn eerste indruk:
Ik ben absoluut positief, de kleuren zijn scherp en helder.
De kleuren zijn precies zoals op de computer.




De Bladzijdes:
Ook hier ben ik positief en zeer tevreden over.
Het papier is goed stevig.



De foto's:
Ze zijn haarscherp, ook is het niet korrelig of wazig.
Het is precies zoals op mijn camera en soms misschien wel scherper.
Onvoorstelbaar hoe ze de foto's zo mooi kunnen krijgen.






Details:
Ik vind het erg fijn dat er geen barcode of logo te zien is, waardoor het wat persoonlijker blijft.
Daardoor is er ook meer ruimte om je eigen logo toe te voegen.


Ik vond het erg leuk om te doen en dan vooral, omdat ik het er al jaren over heb dat ik een fotoalbum wil maken met de foto's die ik zelf gemaakt heb.
Aangezien ik aardig wat foto's heb, wilde ik meerdere foto's op één bladzijde doen.
Ik vind het persoonlijk erg leuk geworden.
Om het nog een beetje overzichtelijk te houden heb ik ervoor gekozen om op bijna elke bladzijde één soort dier te doen.
In totaal had ik 40 bladzijdes.



Het eindresultaat:
De foto's zijn mooi scherp en helder.
Ik heb gekozen voor een neutrale achtergrond, zodat de aandacht op de foto's blijft.
Ik had niet verwacht, dat de voor-en achterkant beschermd zouden worden, maar het heeft toch een harde kaft echt super leuk en fijn!
Helaas zitten er op sommige bladzijdes strepen, gelukkig zie je dat bijna niet.


Feedback:
Mijn fotoalbum lag niet beschermd in het karton.
Op één bladzijde zit een kleine beschadiging misschien dat dat komt omdat het fotoalbum niet beschermd in het karton zat of dat het al zo was. Gelukkig is dat zo klein dat ik er geen last van heb, maar het is wel zonde.


Ik ben zeer tevreden met mijn fotoalbum, zeer tevreden is misschien te weinig, want ik ben er onwijs blij mee!

Wil je een fotoboek ga dan vooral naar Saal-Digital!!
http://www.saal-digital.nl/
#SaalDigitalNederland

Ik ben erg benieuwd naar de andere producten.

Ik wil Saal-Digital heel erg bedanken! ☺

Ik hoop dat jullie het leuk vonden,

xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten